Arkiv för 2 december, 2008

DIF-SAIK på torsdag – Dags att knyta näven i fickan!

Hockeykrigarna lyckades efter två raka förluster med bedriften att vända underläge två gånger och få med sig 3-3 från Linköping. Med lite tur hade det kunnat bli en seger men nu väntar istället tre raka hemmamatcher. Det är dags för varenda Djurgårdare där ute att knyta näven i fickan. Fortsätt läs ‘DIF-SAIK på torsdag – Dags att knyta näven i fickan!’

2008 – Uppgång och fall till ingen nytta?

Järnkaminerna vill mer än något nå en lösning på den soppa som råder i Djurgården Fotboll. Problemet är att vi troligtvis lagt ned alldeles för stor del av vår tid på att försöka hjälpa DIF lösa sina ”interna” problem. Det började med säkerhetsskandalen i våras, därefter har det mesta gått spikrakt utför. Nu är det stopp, vi måste lägga om vårt fokus.
Fortsätt läs ‘2008 – Uppgång och fall till ingen nytta?’

Ingen ska avgå – vi är fan inte aik!

”Avgå Jonevret!”. ”Avgå Siggi!”. Jag skrek själv ut orden när det begav sig, men har ändå aldrig varit den som tagit initiativet och som redan innan matcher krävt tränarens avgång. När ”Avgå Montén!” för första gången hördes på Hovets läktare kände jag bara ilska, frustration och jag tappade nog lite av mitt hopp om mänskligheten. Det har blivit ”häftigt” att bua och kräva avgång. Vi är för i helvete inte aik. Fortsätt läs ‘Ingen ska avgå – vi är fan inte aik!’

JKTV: Intervju med Tomas Montén

Järnkaminerna fick ett sms på söndagsmorgonen:

”Hej. Ligger här hemma och kan inte sova, efter åter en förlust. Tänkte på vårat samtal tidigare idag. Om det är nått jag kan göra, typ någon intervju för att lugna fansen så säg gärna till. Det är för dom vi spelar och jag finns till! Förstår om dom misströstar men vi jobbar dag och natt för att få DIF att vinna igen. Förstår om jag inte är mest poppis på läktaren just nu men jag tar hellre smällen än spelarna. Mvh Montén”

Därför satte vi oss och pratade med Tomas Montén. Lyssna på intervjun här!

1/12 2008 Intervju med Tomas Montén, del 1/3

Se del 2 och 3 här:

Fortsätt läs ‘JKTV: Intervju med Tomas Montén’


Bildarkivet uppdaterat

Kommande händelser:

Mån 30/3 15:00 Helsingborg - DIF (träningsmatch, Olympia)
Tis 31/3 18:00 Järnkaminernas årsmöte
Mån 6/4 19:00 DIF - Örebro SK
Lör 11/4 14:00 IFK Göteborg - DIF (tågresa!)
Ons 15/4 19:00 DIF - Gefle IF
Mån 20/4 20:00 hammarby - DIF
Fre 24/4 18:00 DIF - BP
Ons 29/4 19:00 Halmstads BK - DIF

Länktips till inofficiella DIF-sidor:

Kalender

december 2008
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Flickr Photos